Jeden Seznam vládne všem, jeden jim všem káže
Je tu éra společnosti Seznam.cz jako krále českých internetových médií. Ukázalo se, že spojení technologické firmy a novinařiny dává velký smysl. Vznikl ekosystém, kdy se redaktoři mohou opírat o data z dalších služeb Seznamu (jako třeba Sreality.cz) a zároveň přitáhnou k těmto službám svým obsahem pozornost. Poté, co Google a Facebook vzaly zpátečku v poskytování prostoru mediálním domům, může pozice Seznamu posílit.
Mezi svátky prolétla médii zpráva, že Seznam.cz kupuje Borgis, zda se mu to povede, rozhodne ještě Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten zatím žádné námitky proti této fúzi neobdržel. Schválením by internetová jednička Seznam.cz získala nejen Právo, ale hlavně i server Novinky.cz.
Jak ukazují data NetMonitoru zveřejněná na MediaGuru, Novinky.cz a Seznam Zprávy jsou top navštěvované zpravodajské servery v Česku. Mediální mapa tak bude ještě méně barevná než doposud.
médium | průměr RU měsíčně 2022 | průměr PV měsíčně 2022 |
Seznam Zpravy.cz | 4 751 565 | 182 989 209 |
Novinky.cz | 4 533 897 | 190 943 310 |
Zdroj: Netmonitor. (RU = reálných uživatelů, PV = page views.)
Je zarážející, že tak velkou změnu na trhu novináři veřejně moc nereflektovali. Naštěstí je tu newsletter Mimo agendu, který éru Seznamu.cz analyticky rozebere i s možnými riziky.