Twitter přestává být pro novináře zajímavý
Kdyby se mě před lety někdo zeptal, přes jakou sociální síť bych šířil nejnovější článek, téměř bez přemýšlení bych řekl Twitter. Čísla dávala smysl. Jak jsem něco tweetnul, ihned se článku skokově zvedla návštěvnost. Tahle doba už je dávno pryč. Jak ukazují data z analytického nástroje Chartbeat, počet lidí, kteří chodí na zpravodajské servery přes Twitter, prudce padá.
Zatímco před pěti lety na měřené zpravodajské servery, mezi které patří prestižní média jako The Times, Independent, FT, Reuters, přišla téměř tři procenta uživatelů z Twitteru, dnes je to jen 1,2 %. Největší propad navíc zaznamenali menší vydavatelé. Ti před rokem 2020 surfovali přes Twitter na vlně zájmu a počet zobrazených stránek díky sociální síti s modrým ptáčkem převyšoval deset milionů měsíčně. Teď mluvíme jen o stovkách tisíc.