Jakub Zelenka - Mimo agendu

Jak přemýšlí o obsahu Standa Show, HeyFomo, A2larm, CzechCruch a Voxpot? Zeptal jsem se jich

1/30/2022, 5:00:00 PM


V předchozím článku s titulkem Tahle média jsou pro mladý! jsem rozebíral, jaké mají mladí lidé na média nároky. Jejich způsob konzumování zpráv se od starších generací trochu liší a kolikrát si důležité události nechají převyprávět na sociálních sítí influencery mimo novinářskou profesi. Neznamená to, že by lidé pod 30 let neměli o tradiční média zájem. Naopak jsou velice zvídaví a v informací vidí hodnotu, za kterou jsou ochotni platit. Zeptal jsem se tedy šéfredaktorů a tvůrců obsahu, jak by tradiční média mohla Generaci Z a Alfa zase přitáhnout a zůstat pro ně relevatní. 

Na otázky v textu odpovídá: 

  • Stanislav Hruška (Standa Show, Talk TV) 

  • Karolína Čumriková , šéfredaktorka HeyFomo 

  • Vojta Boháč, spoluzakladatel Voxpot 

  • Jan Bělíček, šéfredaktor A2larm.cz 

  • Ondřej Holzman, šéfredaktor CzechCrunch (CC) 

Co zajímá mladé? 

#investice, #bitcoin, #lgbt+, #ekologie, #duševnízdraví, # wellbeing, #móda, #kritikarychlémódy, #celebrity, #udržitelnost, #klimatickázměna, #feminismus, #politika (…) 

Doufám, že Vás příspěvky zaujmou a v rámci komunity na Discordu o nich budeme následující týdny debatovat.

Stanislav Hruška (Standa Show, Talk TV) 


“Pokud bych vlastnil tradiční médium a chtěl masově zaujmout mladší generaci, nepsal bych články...” 

1. O jaký druh témat mají lidé pod 30 největší zájem?  

Mezi některými mladými jsou teď aktuální téma investice. Ti, co mají našetřeno, se (oprávněně) bojí inflace. Ti, co nemají, se (také oprávněně) bojí budoucnosti a chtějí si spořit, protože většina mladých moc nevěří na státní důchod. Do toho jsou tady fenomény typu bitcoin a firmy jako Tesla a SpaceX. Mladí v tom vidí budoucnost a nechtějí, aby jim tento vlak ujel.  

Mezi další dlouhodobější témata patří gender a LGBT+, psychické zdraví, závislosti a podobná témata spojená s identitou a vlastním ukotvením ve světě. Osobně vidím také velký zájem o politiku - jak zahraniční, tak lokální. Každý rok je tento zájem větší a větší. Naopak, ekologie jako téma, navzdory tomu, že by to člověk čekal, moc netáhne.  

Z dlouhodobých zkušeností s vydáváním videí a sledováním chování publika vím, že hluboké diskuse o environmentalismu a ekologii ve skutečnosti téměř žádné mladší diváky nepřitáhnou. Skoro se zdá, že se ekologie používá pro virtue signalling, ale rozhodně tady není masový zájem o to vědět, jak "příroda" ve skutečnosti funguje.  

2. Jak mohou tradiční média zaujmout mladé lidi?  


Obsah pro předplatitele


Tento článek je pouze pro předplatitele

Předplaťte si nebo se přihlaste

Cena od 119 CZK měsíčně

Ne, přátelé, tady žádný otevřený text není.


V předchozím článku s titulkem Tahle média jsou pro mladý! jsem rozebíral, jaké mají mladí lidé na média nároky. Jejich způsob konzumování zpráv se od starších generací trochu liší a kolikrát si důležité události nechají převyprávět na sociálních sítí influencery mimo novinářskou profesi. Neznamená to, že by lidé pod 30 let neměli o tradiční média zájem. Naopak jsou velice zvídaví a v informací vidí hodnotu, za kterou jsou ochotni platit. Zeptal jsem se tedy šéfredaktorů a tvůrců obsahu, jak by tradiční média mohla Generaci Z a Alfa zase přitáhnout a zůstat pro ně relevatní.